od berloq » Pia 30. Nov 2018 23:19:32
@Phobos
Ty však pracuješ s hypotézou, že čím ťažšia trasa tým horšie pre čiernu ekipu. Ja sa priznám, že som bol do roku 2016 rovnakého názoru. Veď čím viac horských etáp, tým viac šancí pre Contadora, Nibaliho a Quintanu. Pridajme ťažké zjazdy, pridajme pavé úseky, pridajme viac zvlnených etáp musíme ten tím nejako poraziť. Takto by to malo fungovať, nie? Nie... nedávna história skrátka dala za pravdu opačnému tvrdeniu, a teda organizátor sa môže snažiť ako chce, zmeny trasy v tomto prípade veľa neriešia. Po roku 2012 a 2013, keď boli fanúšikovia pomerne znechutení z toho čo sa to na tej TdF vlastne deje, organizátori na to zareagovali a teda riadili sa heslom "skúsme to spraviť netradičné". V roku 2015 de facto vynechali časovku, naopak prvý týždeň to bol vietor, dážď, pavé a tiež prudké stojky... Kto išiel do druhého týždňa v žltom drese? V roku 2016 organizátori nachystali veľmi náročnú trasu, celkovo bolo v itinerári veľa etáp, kde sa dalo hýbať poradím. Výsledok? V roku 2017 to spravili úplný "miš-maš", kedy jazdili po Francúzsku a vodili cyklistov po kadejakých "zákerných" úsekoch. Zmena opäť neprišla. No a tento rok si ten intergalaktický tím dokonca dovolili spraviť srandu z pelotónu, keď to vyhral jazdec, o ktorom sa až do poslednej etapy nehovorilo ako o lídrovi.
PS: Schleck naozaj chytil ešte na Izoarde Posthumu, ktorý mu kus potiahol a v zjazde chytil Monforta. Ale aj tak veľkú časť Lautaretu išiel za svoje. Ale áno, Lautaret je z veľkej časti naklonená rovina.
PS2: To či budú jazdiť jazdci aktívne a teda bude "epická" etapa aj v reále, to je samozrejme aj úplná blbosť na to upozorňovať. To nikto nevie predsa... hodnotíme etapu ako profil a tá je nachystaná parádne. Jazdci keď chcú vedia spraviť epickú etapu aj na diaľničných nadjazdoch, nepotrebujú Galibier.
A teda, áno, my si tu môžeme rozprávať, že "keď spravia takúto a takúto etapu, určite ich to rozhodí", "chce to viac klasikárských", "chce to prudké stojky". Hľadať také tie "ešte toto a padnú". Nie zistilo sa, že trasa to nevyrieši... Dokazujú to predošle roky na TdF, dokazuje to aj fakt, že vyhrali Vueltu (s prstom v nose a po TdF) a vyhrali Giro (po... no comment).
No to je práve to. O čo ide posledných 5 sezón Movistaru, Astane, Tinkoffovi a AG2R? Naozaj to vyzeralo, že o nič... veď vyzerali ako nejakí dorastenci pri tom čiernom mračne. A ono to potom naozaj vyzerá, že tam všetci ostatní idú bojovať o druhý flek (aj keď sa zdá, že aj ten nebude už len tak v ponuke pri súčasnom trende). Jednoducho v sezóne sa aj zdá, že tých skvelých tímov je viac, že "bude to iné", ale stále a stále nie je... Ako píšeš domestik pre roviny prejde dve HC stúpania, pričom domestici a šprintéri ostatných tímov odstupujú z pretekov pretože nestíhajú. Čo viac, on je schopný odrovnať lídrov tímu... Ťažko budú na tých domestikov niečo vymýšľať, keď im jednoducho nestačia. Čierni tam majú pred lídrom ešte 3-4 ľudí, ostatné tímy tam majú len lídrov a aj tí trpia. Pri vete, že sa ich nikto nesnažil poraziť by takí Quintana, Contador, Nibali, Bardet a teraz napr. Dumoulin len zaplakali. Ale áno, je fakt, že sa to tak niekomu môže zdať... pretože nemajú šancu.
Prudhomme nemá ako odstavovať Sky... To by sa cyklistika musela vrátiť k trhovému modelu, kedy by si organizátori na svoje preteky pozvali tímy, ktoré by chceli. O platových stropoch sme sa tu už bavili viackrát. Je to utopia v prostredí ako je cyklistika... Naviac aj keby sa o niečom začalo uvažovať, tam by UCI musela vymyslieť model, ktorý by priniesol viac osohu ako škody. A to by bolo veľmi náročné, pretože ak by bol cieľ regulovať najbohatšie tímy, veľa slabších cyklistov z iných tímov by hneď vypadávalo z kola von...
S tézou, že wattmeter nič nerieši nesúhlasím. Práve so zdokonalením wattmetrov prišlo toto šialenstvo. A nie je to náhoda... nič iné nemá na samotnú akciu v preteku tak veľký vplyv ako to, že jazdec vie "aké čísla má ísť". Už som sa tu s niekym o tom bavil. V minulosti si ani tí najväčší tempári nedovolili ísť "svoje tempo" napr. na začiatku stúpania. Vždy sa snažili udržať čo najdlhšie agresívnejších jazdcov a potom tempom limitovať straty. Dnes? Jazdec vie, že má ísť 450w celé stúpanie a bude to stačiť. Ak by túto vymoženosť nemal, dopadlo by to asi tak, keď sa Soler chcel vlani udržať Contadora na Angliru, proste bum a koniec. V minulosti to bolo o pocite, ide sa mi dobre tak bude aktívny, budem reagovať. Keď je wattmeter, oni to často aj priznávajú, že sa vlastne ani necíti dobre, ale ide čísla a o proste mu to vyjde. Ja teraz nechcem tvrdiť, že keby sa PM na pretekoch zakážu cyklistika sa vráti do 50. rokov, to nie. Ale tie etapy by vyzerali inak... Ostane tu sú niektoré vyjadrenia z poslednej doby.
"But at 350, 400 watts, who is going to attack? People like to make comments about why they should attack, but when they go at that rhythm, they know that no-one can. It's to Sky’s advantage to race like that." (Quintana)
"Would be good for the show, it would sharpen the cyclist's instinct... It can be hard to understand because you do not know how high a level of control there is. It limits the show a lot." (Contador)