bloy píše:Niekoľko vecí nad ktorými som rozmýšľal, keď ma prešiel počiatočný hnev na to, že takto pokazili závod na ktorý som sa toľko tešil:
Presne tak. Pokazili preteky na ktoré sa diváci tešili
bloy píše:1. neviem, či tomu presne rozumiem, ale tu rozhodovali organizátori Gira (teda nie UCI)? Alebo ? Ak to chápem správne, tak každý pretek je relatívne nezávislý, nie je to priamo UCI, ktorá by rozhodovala.
Ono to asi bude nejaká taká prepletená chobotnica
bloy píše:Len k poznámka k P-R a vôbec ku klasikám, myslím, že prísnejšie vynucovanie pravidiel by tu práve bolo na osoh veci, lebo tam prichádza k ohrozeniu jazdcov aj divákov (napríklad pri úmyselnej jazde mimo trať, ...
Tak, tak. Zrážka s divákom je väčšinou katastrofa pre obidvoch.
bloy píše:2. to, čo píše športovec o pomoci v pelotóne tak funguje, to je fakt. Sú ale veci, ktoré sa z ich povahy nedajú zakázať v pravidlách, ako napr. zakážete jazdcovi, aby nejazdil na čele pelotónu, alebo aby v závere nešprintoval (keď tým pomáha kamarátovi z iného tímu) ? Takéto pravidlá by priniesli chaos a ešte väčšie kontroverzie pre rozhodovanie jury ako tomu máme dnes.
Podľa mňa čím menej pravidiel tým lepšie. Treba mať len zopár a poriadnych a tie treba dodržiavať. Lebo potom zbytočne vzniká takýto chaos. Tipujem že obidvaja aktéri možno ani netušili, že niekde v haldách UCI predpisov je aj takéto jedno.
bloy píše:4. absolútne súhlasím s tým, čo písal ifčo, preteky by sa mali rozhodnúť na ceste; preto by mi pravdu povediac až tak nevadilo, keby nad tým prižmúrili oči, čo je určite v záujme Gira
To by asi dosť ľudí uvítalo
bloy píše:7. myslím, že posledné, čo by mala UCI urobiť je prispôsobiť sa divákom.
Toto je na dlhšiu debatu. Ale každý pretek je v podstate len jeden veľký dlhý reklamný blok. Tie správne autá a motorky, veľké reklamné brány, reklamné plochy pri ceste, reklama na turizmus (pamiatky a krajina), pomaľovaná cesta, vybrané značky bicyklov, okuliarov, topánok, názov tímu je tiež reklama a športovci sú tiež len ďalšie obyčajné reklamné plochy. Túto reklamu sledujeme my - diváci. Niekedy je to ešte prerušené ďalšou tvrdou reklamou. Sponzori toto platia len a len preto, že to diváci sledujú. Bez divákov nebude sponzorov a nebude cyklistických pretekov.
Ale prečo to títo diváci sledujú? Takúto veľkú reklamu? Lebo je zábavná, napínavá, obdivuhodná a majú tam toho svojho cyklistu. Viď teraz AToC. Kto by to sledoval keby tam nebol Sagan a keby to nebolo také napínavé? A navyše väčšina z divákov má rovnaký bicykel a oblečenie ako ich obľúbenec. Na Tour down Under diváci po prejdení pelotónu nasadnú na svoj bicykel a idú za pelotónom. Takže všetky preteky sú pre divákov a vďaka divákom.
Baví vás toto sledovať? Za výmenu kolesa +2 minúty? O čom to je? Takto sa vyhráva? Tipujem, že kopec Anglosaských fanúšikov teraz prestalo sledovať Giro.
A defekty to už je kapitola sama o sebe. Ako odpárali Valverdeho na TdF 2013 - to už len teda bolo "zábavné". Sledovať si ako ide balík a čakať, kto nedostane defekt a ten vyhrá - fakt zaujímavá cyklistika. Teraz prišla kombinácia obidvoch problémov - a my máme veľké nič namiesto možných napínavých súbojov o GC.
Ja som skôr za prižmúrené oči v správny čas ako napríklad WC2013, keď Nibali dostal defekt a vypadol z hlavnej skupiny. A následne sa vyvážal za vozidlami v kolóne až sa dostal naspäť v správny čas, aby spravil preteky zaujímavými.