Stránka 2 z 5

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Uto 23. Feb 2016 17:39:32
od IvanaD
Má niekto skúsenosti so šírkou ráfku na cestnom bicykli. Aké sú výhody, nevýhody, kedy používať 20,5mm a kedy 23mm široký ráfik.

Vysoký ráfik alebo "loukoť"

PoslaťNapísal: Pon 22. Aug 2016 13:49:08
od milanov
Dobrý deň. Čo je vhodnejšie na prednom časovkovom kolese: vysoký ráfik alebo loukoť (lúčové, paprskové) koleso. Ďakujem

toto nevymyslíš

PoslaťNapísal: Uto 06. Sep 2016 13:25:38
od dexterko
Obrázok

Škoda, že Argon-18 odchádza z Bory :lol:
Aj s meračom rýchlosti vetra :roll: (tá tyčka po rajdami)

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Uto 06. Sep 2016 14:05:11
od Focus-Shimano
Fuj to je pekny hnus :D

WATT METER

PoslaťNapísal: Uto 06. Sep 2016 14:33:13
od dexterko
http://cyclingtips.com/2016/09/evolutio ... ing-races/

Už keď sa tu rozprúdila diskusia o power metroch, pripájam jeden zaujímavý článok s názormi Contadora, Quintanu, Frooma, ako aj športových riaditeľov SKY a ďalších. Nakoniec to je asi naozaj na názore jednotlivca, buď som pre alebo proti.

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pia 04. Nov 2016 0:58:31
od berloq
Inak tie kolesa Equator, ktoré sú na stránke reklamované. Čo vy na to? Priznám sa, že som o tom výrobcovi ani nepočul. Ja teda nie som až taký veľký priaznivec vysokých ráfikov, mám rád skôr jednoduchosť. A teda na naše cesty, na poobedné výjazdy zrovna karbon netreba. Ale za tú cenu, by som si nechal povedať :D , predsa len je naozaj pravda, že to dodá bajku isté čaro. Len náboje Shimano alebo SRAM, takže pre tých, čo vozia Campu komplikácia.

Kola Campa Bora alebo Bullet idú tak o 1000 drahšie.

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pia 04. Nov 2016 8:07:53
od Focus-Shimano
Equator je lacnejší Equinox ktorý vozila v minulosti vtedajšia Dukla Trenčín. Berloq práveže na SVK deravé cesty sa viac hodia karbónové kolesá ako hliníkové keďže lepšie tlmia nárazy a vysoký ráfik krásne reže vzduch a dodá cestaku šmrnc.Za mňa musím povedať že vyzeráju veľmi dobre.

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pia 04. Nov 2016 9:47:26
od majo
aj mne sa take kolesa velmi pacia a aj ked si myslim ze na mojich 1500-max 2000km rocne su mi zbytocne aj tak by si som si dal pocedat...ale kedze som nedavno zainvestoval 500€ do 4och kolies ktore su na kociku pre mladeho ktory uz coskoro bude medzi namy tak mi neostava nic ine len sa divat na fotky a citat taketo clanky :D ale snad raz mlademu kupim take :P

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Sob 05. Nov 2016 18:56:40
od berloq
Focus-Shimano píše:Equator je lacnejší Equinox ktorý vozila v minulosti vtedajšia Dukla Trenčín. Berloq práveže na SVK deravé cesty sa viac hodia karbónové kolesá ako hliníkové keďže lepšie tlmia nárazy a vysoký ráfik krásne reže vzduch a dodá cestaku šmrnc.Za mňa musím povedať že vyzeráju veľmi dobre.

Neviem, aj keby ich objednám určite to nevozím každý deň na také normálne jazdenie. Skôr by som ich sem-tam ukázal na nejakom dlhšom výlete popr. dovolenke. S tým tlmením nárazov neviem ako to je, asi to nejaký vplyv má. Ale od tlmenia je skôr rám, hlavne vidla a sedlovka (nie nadarmo sa tieto dva komponenty dávaju karbónové aj do najnižších tried), samotné kolesá neviem aký majú vplyv. Hlavne v prípade takýchto vysokých ráfikov. To je určite tuhé ako sviňa, a že by to bolo zrovna stvorené na žehlenie tankodromu si nemyslím. A hlavne predstava, že zoberiem nejakú poriadnu dieru (rozumej kráter), tak to môže prasknúť, podobne ako rám, keď ho oprieš. A na prasknutom materiáli, nie je zrovna paráda jazdiť.

Ale tá cena je fakt super a teraz tam dole čítam, že sa dá objednať aj Campa orech. Takže možno.. ale nie teraz :D .

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Ned 06. Nov 2016 15:38:53
od Pet
majo píše:aj mne sa take kolesa velmi pacia a aj ked si myslim ze na mojich 1500-max 2000km rocne su mi zbytocne aj tak by si som si dal pocedat...ale kedze som nedavno zainvestoval 500€ do 4och kolies ktore su na kociku pre mladeho ktory uz coskoro bude medzi namy tak mi neostava nic ine len sa divat na fotky a citat taketo clanky :D ale snad raz mlademu kupim take :P

A sebe kúp fotoaparát, aby si to zachytil. :lol:

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pia 30. Dec 2016 19:17:20
od Ak1n0m
Vedel by mi niekto vysvetliť, ako je to s kotúčovými brzdami? Najprv ich mali zakázať, potom som niekde čítala že na pretekoch spôsobili nejaké zranenia a nedávno že na P-R by ich mal mať Peter Sagan?? Nie je to nebezpečné...
ďakujem

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pia 30. Dec 2016 22:09:18
od majo
Ak1n0m píše:Vedel by mi niekto vysvetliť, ako je to s kotúčovými brzdami? Najprv ich mali zakázať, potom som niekde čítala že na pretekoch spôsobili nejaké zranenia a nedávno že na P-R by ich mal mať Peter Sagan?? Nie je to nebezpečné...
ďakujem

po nehode ktora bola na jednom preteku(P-R?? uz si presne nepamatam) a nejakych dalsich problemoch ich zakazali ale nie tak davno UCI znovu povolila na nadchadzajucu sezonu ich pouzitie...kto kedy a kde to je na kazdom teame a pretekarovy...ak sa mylim tak ma niekto opravte alebo doplnite :D

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Sob 31. Dec 2016 13:57:10
od Ak1n0m
Ja som vlastne taký cyko-tech analfabet. Aký je vlastne rozdiel medzi kotúčovými brzdami a tými druhými? Prečo sú tie kotúčové nebezpečné?

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Sob 31. Dec 2016 17:38:51
od majo
Ak1n0m píše:Ja som vlastne taký cyko-tech analfabet. Aký je vlastne rozdiel medzi kotúčovými brzdami a tými druhými? Prečo sú tie kotúčové nebezpečné?


no skusim ti to vysvetlit tak polopaticky...klasicka brzda (snad vies ako vyzera :D ak nie tak si brzda ty :P sooorrryyy to bol len hlupy zart oki? ) pritlaca gumycky na rafik kolesacim ich brzdi kym ta kotucova funguje na principe ze s otacnim kolesa sa toci aj kotuc ktory je pripevneny napevno v strede kolesa(v mieste kde je koleso spojene s vidlicamy bicykla)...potom tam je strmen...veeeelmi zjednodusene povedane znova take nieco ako klasicka brzda len tam niesu gumicky ale kov...a ten strmen pri brzdeni pritlaca obe svoje strany na kotuc tym brzdi nielen kotuc ale cele koleso cize cely bycikel :D nebezpecenstvo je v tom ze sa ten kotuc pri brzdeni nahrieva a kedze sa aj toci vysokou rychlostou tak pri kontakte s telom posobi rovnako ako kotucova pila, karbobruska,uhlova bruska, flexa alebo dokonca cyrkularka...snad niektory z tychto pojmov poznas...a kedze ten kotuc je z bocnej strany kolesa tak hlavne pri prednom koleso hrozi pri padoch hlavne tych hromadnych porezanie, trzne rany ci dokonca az amputacia :D :D :D ty vole tak ked z toho vyjdes tak to bude uspech...ak nie tak pouzi google a youtube a urcite pochopis :D :D

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Ned 01. Jan 2017 12:16:08
od Ak1n0m
Ďakujem, som dievča z dediny :lol: , pochopila som ten rozdiel a to nebezpečenstvo. A o to mi išlo.

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Ned 01. Jan 2017 12:57:01
od MichalJ
Len ono to s tým nebezpečenstvom možno nie je také, ako sa hovorí. Ak vieš dobre po anglicky, môžem ti nájsť link na video, kde to na GCN (Global Cycling Network na youtube) skúšali. Tam skúšali kotúčové brzdy čo najviac nahriať a potom prikladali klobásku. Na brzde ju ledva narezali, ale napríklad keď ju vopchali do roztočeného kolesa, tam ju hneď prerezalo napoly. Ešte dali na konci videa otázku na divákov, či niektorí nevedia o nejakom väčšom zranení od kotúča a tuším sa im neozval nikto. Samozrejme, doteraz sa nejazdili v pelotóne, tam to môže byť trochu iné, ako keď človek na kotúčoch ide sám.

Aj čo bolo zranenie na Paris-Roubaix, kvôli ktorému tie brzdy na čas zase zakázali, tak veľa ľudí na internete malo pocit, že to vyzeralo skôr ako rana od reťaze ako od kotúču. Ale to si ja už netrúfam povedať, žiadny expert rozhodne nie som.

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Ned 01. Jan 2017 13:31:12
od majo
Ak1n0m píše:Ďakujem, som dievča z dediny :lol: , pochopila som ten rozdiel a to nebezpečenstvo. A o to mi išlo.


ja som tiez z dediny cize sme jedna krv :D :D neboj takych nas je tu viac a nehanbime sa za to :P

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Ned 01. Jan 2017 19:34:46
od Ak1n0m
MichalJ, link v angličtine asi nie, v škole bola povinne ruština :roll:

A prečo vlastne by na P-R napr. použili radšej kotučové, keď sa môžu zraniť?

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pon 02. Jan 2017 0:25:03
od MichalJ
To riziko zranenia je ako som písal dosť diskutabilné. Každopádne kotúčovky majú svoje výhody, trochu vyššiu brzdnú silu, ale hlavne lepšie sa s nimi koriguje sila brzdenie a sú neporovnateľne lepšie na mokru. Len viac-menej majú oproti klasickým brzdám zmysel hlavne v kopcovitých závodoch a v daždi.
Paris-Roubaix kopce nemá, nepršalo tam tuším od 2002. Prečo teda kotúčovky? Úplne jednoduché, sponzori :) Skoro každý výrobca už má v ponuke bicykel s kotúčovými brzdami, špeciálne v kategórií Endurance. Teraz je aj nový Roubaix bicykel od Specialized, na ktorom pôjde Sagan P-R, samozrejme predstavovaný s kotúčovými brzdami. A výrobcovia bicyklov jednoducho chcú, aby tie bicykle aj s kotúčovými brzdami bolo vidno, tak ich aj (pravdepodobne) vidno bude.

Re: Bicykle, technika, servis

PoslaťNapísal: Pon 07. Aug 2017 12:22:15
od JanaK
Dobrý deň, máte niekto skúsenosť s dobrým obchodom bicyklov v Bratislave? Aj so spoľahlivým servisom...